Παρασκευή, 27 Νοεμβρίου 2009

Αποτελέσματα εκλογών στην ΕΛΜΕ Ρεθύμνου

Για την ανάδειξη νέου Δ.Σ.:
    Ψήφισαν: 387, Έγκυρα: 368, Λευκά: 12, Άκυρα: 7

Έλαβαν:
    Ενωτική Αριστερή Συνεργασία: 238 [5 έδρες]
    ΠΑΣΚ: 80 [2 έδρες]
    ΔΑΚΕ: 28
    ΕΣΑΚ-ΔΕΕ: 22

Για τα πεπραγμένα του απερχόμενου Δ.Σ.:
    ΝΑΙ: 246, ΛΕΥΚΟ: 29, ΟΧΙ: 46, ΑΚΥΡΟ: 1

----------------------- Σταυροδοσία Υποψηφίων -----------------------


Ενωτική Αριστερή Συνεργασία

Για το Δ.Σ.
    Καρουζάκης Ευθύμης: 151
    Παγιαβλή Γιάννα: 131
    Ντρέκη Δήμητρα: 98
    Χασάπη Σάσα: 66
    Σουρουλής Χρήστος: 63
    Ταμπάλης Δημήτρης: 55
    Παπαδοπούλου Παρασκευή: 39
    Αδράμης Νίκος: 37
    Πετσαγγουράκης Βαγγέλης: 37
    Γεωργιάδου Γιούλη: 35
    Ιωαννίδης Ανδρέας: 35
    Καλλέργης Μανώλης: 23
    Αντωνάκης Ζαχαρίας: 19
    Γούλα Ελένη: 17
    Βασιλειάδης Παναγιώτης: 15
Για το Ε.Σ.
    Καλαϊτζιδάκης Νίκος: 127
    Γιακουμάκης Παντελής: 89
    Σαραντινός Γεώργιος: 85

ΠΑΣΚ

Για το Δ.Σ.
    Ζαχαράκης Μιχαήλ: 61
    Κουτσάκη Κωνσταντίνα: 28
    Περδικάκης Νικόλαος: 28
    Μακρή Ελένη: 25
    Λούμου Μαρία: 24
Για το Ε.Σ.
    Παρασύρης Αντώνιος: 52
    Ζάββος Νικόλαος: 44
    Αγγελιδάκη Δέσποινα: 35

ΔΑΚΕ

Για το Δ.Σ.
    Δαμανάκης Στέφανος: 17

ΕΣΑΚ-ΔΕΕ

Για το Δ.Σ.
    Σταυρουλάκης Κωστής: 21
    Χατζηνικολάου Δαμιανός: 6
    Γύπαρης Γιώργος: 5
    Μαρκάκης Γρηγόρης: 3

Κυριακή, 22 Νοεμβρίου 2009

Ενωτική Αριστερή Συνεργασία: για τις εκλογές της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου

Ενωτική Αριστερή Συνεργασία

(Πρωτοβουλία Ανανέωσης, Ριζοσπαστική Κίνηση Καθηγητών – Παρέμβαση, Εργατική Αριστερά, ανένταχτοι)

Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟΝ ΑΣΤΕΡΙΣΜΟ ΤΗΣ ΚΡΙΣΗΣ

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Εδώ και πολλά χρόνια βιώνουμε την επιδείνωση της θέσης των εκπαιδευτικών και της δημόσιας εκπαίδευσης γενικότερα και μέσα σε συνθήκες κρίσης η κατάσταση χειροτερεύει ραγδαία. Η αλλαγή κυβέρνησης στις 5 Οκτωβρίου δεν έφερε καμία αλλαγή στην πολιτική που εφαρμόζεται. Η συνταγή παραμένει η ίδια: 100% νεοφιλελευθερισμός.

ΜΙΣΘΟΙ - ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ

Οι εκπαιδευτικοί, μαζί με τους υπόλοιπους δημόσιους υπαλλήλους, είχαν την τιμητική τους από την προηγούμενη κυβέρνηση. Πέρσι, για πρώτη φορά, είχαμε πάγωμα μισθών με χορήγηση επιδομάτων πείνας. Ταυτόχρονα είδαμε τα ασφαλιστικά μας ταμεία να καταρρέουν μέσω της σκόπιμης υπερχρέωσης και υποχρηματοδότησής τους. Η νέα κυβέρνηση συνεχίζει στο ίδιο μοτίβο:
  • Πριν τις εκλογές, μας έλεγαν ότι θα αλλάξουν την εισοδηματική πολιτική σε όφελος των ασθενέστερων στρωμάτων. Σήμερα, ανακοινώνουν επιπλέον φόρους 4,5 δισ. ευρώ από προϊόντα λαϊκής κατανάλωσης, στα ποτά, τα τσιγάρα, τα καύσιμα και μείωση κοινωνικής προστασίας κατά 8,4% σε σχέση με πέρσι.
    Το ανέκδοτο για «αυξήσεις μισθών και συντάξεων που θα καλύπτουν τον πληθωρισμό» δεν πείθει κανέναν, αφού όλα τα τελευταία χρόνια έχουμε αυξήσεις στα είδη πρώτης ανάγκης πάνω από 35% ετησίως και επίσημο πληθωρισμό της τάξης του 2% (0,8% λένε ότι θα είναι ο πληθωρισμός φέτος).
    Οι αυξήσεις που προτείνονται για τους δημόσιους υπαλλήλους αγγίζουν το συγκλονιστικό ποσόν των 15 ευρώ τον μήνα.
  • Μας έλεγαν ότι θα αντιμετωπίσουν το ασφαλιστικό με κοινωνική ευαισθησία. Τώρα, ανακοινώνουν ότι από την 1η Ιανουαρίου 2010 θα τεθούν σε ισχύ μια σειρά ρυθμίσεων που περιλαμβάνονται σε παλαιότερους νόμους και οδηγούν σε αύξηση των ορίων ηλικίας και εισφορών, σε μείωση των συντάξεων και παροχών προωθώντας παράλληλα την μετατροπή της ασφάλισης μας σε επαγγελματική. Η ιδιωτική ασφάλιση προωθείται ως «αναγκαία» λύση, για όσους φυσικά θα μπορούν ν’ ανταποκριθούν.
    Κι ενώ μόνο για το ΤΕΑΔΥ και τον ΟΠΑΔ απαιτούνται 2 δισ. ευρώ για να φέρουν εις πέρας τις υποχρεώσεις τους για φέτος, ανακοινώνεται μείωση των επιχορηγήσεων του ασφαλιστικού συστήματος κατά 10,3%!

    Ούτε κουβέντα, εννοείται, να επιστραφούν στα ταμεία τα κλεμμένα…

ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Η υπουργός ιδιωτικοποιήσεων των κυβερνήσεων Σημίτη, έρχεται να εφαρμόσει την εμπειρία της στην δημόσια εκπαίδευση. Η πολιτική της υποχρηματοδότησης συνεχίζεται απαράλλακτη ενώ αυτό που αλλάζει είναι ο χειρισμός και η επικοινωνιακή πολιτική.
  • Η κυβέρνηση υποσχέθηκε 1 δισ. ευρώ για την παιδεία. Σύμφωνα όμως με το προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού, το ποσό αυτό προκύπτει κυρίως από ποσά που ουσιαστικά μεταφέρονται από τη μια χρονιά στην άλλη. Επίσης δεν διευκρινίζεται αν σ’ αυτό συνυπολογίζεται η μεταφορά των κονδυλίων από τομείς άλλων υπουργείων που πλέον υπάγονται στο Υπουργείο Παιδείας.
  • Αν και γίνεται πολύς λόγος για υποδομές, για το εκρηκτικό πρόβλημα της σχολικής στέγης -στην πόλη μας και όχι μόνο- δεν υπάρχει καμία δέσμευση. Από το (όποιο) ποσό δοθεί στην εκπαίδευση, ένα μεγάλο μέρος θα δοθεί σε «υποδομές» τύπου laptop, συνεργασίες με μεγάλους εκδοτικούς οργανισμούς και εταιρίες όπως η Microsoft.
  • Η σχολική χρονιά άρχισε και συνέχισε με τεράστια κενά σε εκπαιδευτικούς για τα οποία δεν υπάρχει καμία δικαιολογία. Σύμφωνα με το υπουργείο όμως όλα τα κενά οφείλονται στους εκπαιδευτικούς, επειδή είναι αποσπασμένοι στα υπουργεία και τις διευθύνσεις (λες και δεν ήταν οι δικές τους κυβερνήσεις που δημιούργησαν αυτό το απαράδεκτο ρουσφετολογικό καθεστώς).
  • Η Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη άργησε και παραλίγο να μην αρχίσει καθόλου, λόγω έλλειψης κονδυλίων. Τελευταία στιγμή η υπουργός το πήρε πίσω… Η ενισχυτική διδασκαλία εδώ και χρόνια δεν λειτουργεί. Αντί να ενισχυθούν αυτές οι δομές με προσλήψεις μόνιμων εκπαιδευτικών, η ωρομισθία όχι μόνο δεν καταργείται, αλλά ομολογείται κι επίσημα ότι θα συνεχίσει να υπάρχει για καιρό. Αυτό που καταργείται είναι η προϋπηρεσία, καταπατώντας δικαιώματα συναδέλφων που πλήρωναν από την τσέπη τους για να μαζέψουν μόρια αναζητώντας λίγες ώρες σε κάθε περιοχή της χώρας.
  • Η ειδική αγωγή εξακολουθεί να είναι ο τελευταίος τροχός της αμάξης, με τα ειδικά σχολεία να υπολειτουργούν και τα τμήματα ένταξης να μην γίνονται παντού και από την αρχή της χρονιάς. Το ίδιο και με τα τμήματα υποδοχής μεταναστών.

Ο στόχος της κυβέρνησης είναι η μείωση του κόστους της εκπαίδευσης πάση θυσία.

  • Αυτό τον στόχο έρχεται να εξυπηρετήσει η αποκέντρωση (οι εκπαιδευτικοί θα προσλαμβάνονται για συγκεκριμένο σχολείο, οι εξετάσεις θα γίνονται σε περιφερειακό επίπεδο σύμφωνα με πρόσφατη συνέντευξη). Μεταφέρονται δηλαδή αρμοδιότητες στην υποχρηματοδοτούμενη τοπική αυτοδιοίκηση και προωθούνται ευέλικτα αναλυτικά προγράμματα που θα δένουν με τις ανάγκες των τοπικών κοινωνιών και φορέων (βλέπε επιχειρήσεις).
  • Την προώθηση αυτού του στόχου θα μετρήσει και η αξιολόγηση, συνδυασμένη με κίνητρα και ποινές, που θα δημιουργήσει τις απαραίτητες συνθήκες - και ανταγωνισμού μεταξύ σχολείων εκτός των άλλων – ώστε το νέο ευέλικτο σχολείο, με ευέλικτους, υποτελείς εργαζόμενους να αναπτύσσει δεξιότητες στους δια βίου εκπαιδευόμενους και καταρτιζόμενους.

ΝΑ ΑΝΤΙΣΤΑΘΟΥΜΕ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Οι δυνάμεις της ΠΑΣΚΕ στην ΟΛΜΕ, τη ΔΟΕ και την ΑΔΕΔΥ, τουλάχιστον φραστικά, μιλούσαν για τα παραπάνω. Τώρα εμφανίζουν μια εξοργιστική σιωπή –ως και προκλητική κυβερνητική προπαγάνδα– και υπόσχονται μακρόχρονη εργασιακή ειρήνη, συνεπικουρούμενοι από την ουσιαστική συναίνεση της ΔΑΚΕ. Όπως έχει σήμερα η κατάσταση, δεν μπορούμε να περιμένουμε πολλά από το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ.
  • Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους. Κανένας «εκπρόσωπος» δεν θα λύσει τα προβλήματα για μας, χωρίς εμάς. Χρειάζεται να συσπειρωθούμε στην ΕΛΜΕΡ, να κινητοποιηθούμε, να διεκδικήσουμε συλλογικά. Εμείς, από την πλευρά μας, έναν τέτοιο συνδικαλισμό θέλουμε να υπηρετήσουμε γιατί μόνο ένας τέτοιος συνδικαλισμός μπορεί να βάλει φρένο στις πολιτικές που χτυπούν το δημόσιο σχολείο και τα δικαιώματά μας.
  • Το επόμενο ΔΣ της ΕΛΜΕΡ πρέπει να καταβάλλει ακόμα περισσότερες προσπάθειες στην παραπάνω κατεύθυνση. Τη χρονιά που πέρασε η Ενωτική Αριστερή Συνεργασία, μέσα από τις γραμμές της ΕΛΜΕΡ και του Δ.Σ. συνέβαλε καθοριστικά: α) στην οργάνωση κινητοποιήσεων σε σχέση με τα προβλήματα των ταμείων μας και το ασφαλιστικό γενικότερα, β) στη συγκρότηση ενός σταθερού μετώπου με τους γονείς και τους μαθητές για το στεγαστικό πρόβλημα. Η κοινή αυτή προσπάθεια που συνεχίζεται φέρνει ήδη αποτελέσματα. γ) στον αποφασιστικό περιορισμό των κάθε είδους «πλαγίων» διαδικασιών σ' ότι αφορά τις υπηρεσιακές μεταβολές στο νομό μας. δ) στην έναρξη συζήτησης για το εξεταστικό και το περιεχόμενο των σπουδών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση αλλά και για το ζήτημα της οικονομικής κρίσης και των επιπτώσεων της στους εργαζόμενους. ε) στη δημιουργία και ανάπτυξη της ζωντανής συλλογικότητας των καθηγητών του Ρεθύμνου μέσα από το Στέκι των καθηγητών.
    Η νέα κατάσταση δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερες απαιτήσεις. Να συνεχίσουμε τις παρεμβάσεις μας για το κτιριακό πρόβλημα, για τα εργασιακά και ασφαλιστικά μας δικαιώματα, για το δικαίωμα στη δουλειά των νέων συναδέλφων που τόσο κυνικά αμφισβητείται. Να καταβάλλουμε προσπάθειες για συντονισμό των κατά τόπους ΕΛΜΕ και των άλλων σωματείων, να ενώσουμε τις επιμέρους προσπάθειες για να είναι οι αγώνες μας αποτελεσματικοί.

Κανένας μόνος του, κανένας θεατής. Για να μην πληρώσουμε εμείς την κρίση τους!

Όλοι στην εκλογοαπολογιστική συνέλευση της ΕΛΜΕΡ
την Πέμπτη 26/11/2009 στις 10 π.μ. στο Εργατικό Κέντρο Ρεθύμνου.

Υποψήφιοι για το Δ.Σ.

  1. Αντωνάκης Ζαχαρίας, Γυμνάσιο Συβρίτου
  2. Αδράμης Νίκος, 1ο ΕΠΑΛ
  3. Βασιλειάδης Παναγιώτης, Γυμνάσιο Ατσιπόπουλου
  4. Γεωργιάδου Γιούλη, Μουσικό Γυμνάσιο
  5. Γούλα Ελένη, Πειραματικό Λύκειο
  6. Ιωαννίδης Ανδρέας, Γυμνάσιο Περάματος
  7. Καλλέργης Μανόλης, Γυμνάσιο Ανωγείων
  8. Καρουζάκης Ευθύμης, 1ο ΕΠΑΛ
  9. Ντρέκη Δήμητρα, Λύκειο Σπηλίου
  10. Παγιαβλή Γιάννα, 2ο Λύκειο
  11. Παπαδοπούλου Παρασκευή, 3ο Γυμνάσιο
  12. Πετσαγγουράκης Βαγγέλης, ΕΕΕΕΚ
  13. Σουρουλής Χρήστος, ΕΠΑΛ Γαράζου
  14. Ταμπάλης Δημήτρης, Μουσικό Γυμνάσιο
  15. Χασάπη Σάσα, 1ο ΕΠΑΛ

Σάββατο, 21 Νοεμβρίου 2009

Ενημέρωση από τη συνάντηση της ΟΛΜΕ με την Υπ. Παιδείας

Πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη, 19/11/09 συνάντηση της Υπ. Παιδείας με το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ.

Η Υπουργός κα Άννα Διαμαντοπούλου παρουσίασε 7 προτάσεις – αρχές που αφορούν τις προσλήψεις αλλά και πλευρές της εργασιακής – υπηρεσιακής κατάστασης των εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα:
  1. Επέμεινε στη θέση ότι κάθε διορισμός στην εκπαίδευση μόνιμου – αναπληρωτή – ωρομισθίου θα περάσει μέσα από την επιτυχή συμμετοχή στο ΑΣΕΠ. Αυτό θα ισχύσει από τον επόμενο διαγωνισμό, ενώ θα προστίθενται και τα μόρια της προϋπηρεσίας. Θα υπάρξει μεταβατικό στάδιο για όσους βρίσκονται στους πίνακες χωρίς να προσδιορίζονται λεπτομέρειες.
  2. Ζήτησε τις προτάσεις μας για την επιλογή στελεχών και το εργασιακό καθεστώς – υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών (μεταθέσεις, αποσπάσεις, μόρια κλπ.). Επέμεινε στην πρότασή της για 3ετή παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο της πρώτης τοποθέτησης.
  3. Προσπάθησε να «αμβλύνει» τις εντυπώσεις που δημιούργησε η «στοχοποίηση του εκπαιδευτικού για όλα τα στραβά της εκπαίδευσης», όπως είχε εκτιμήσει το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ από την συνέντευξη τύπου που παραχώρησε στις 12/11/09.
  4. Δεν δεσμεύτηκε για θέματα που έθεσε το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, όπως η ουσιαστική στήριξη του εκπαιδευτικού και του έργου του, η οικονομική του αναβάθμιση, το ασφαλιστικό καθεστώς, οι ελαστικές σχέσεις εργασίας και η κατάργηση του θεσμού του ωρομισθίου, η επιστημονική του στήριξη με βελτίωση της αρχικής του εκπαίδευσης και της καθιέρωσης της ετήσιας επιμόρφωσης, η θεσμοθέτηση των 25 μαθητών ως ανώτατο όριο στο τμήμα, κλπ.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ επέμεινε στην αναγκαιότητα να συζητηθούν όλα τα μεγάλα θέματα που απασχολούν τον εκπαιδευτικό και όχι μόνο όσα η Υπ. Παιδείας τοποθετεί στη δική της ατζέντα για «δημόσια διαβούλευση».
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ επέμεινε στην αναγκαιότητα να διοριστούν εκπαιδευτικοί σε όλα τα κενά που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στα σχολεία, χωρίς καμία αναβολή.

Μετά τα παραπάνω, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ επιμένει στην απόφασή του για:
  • Συγκέντρωση έξω από το Υπουργείο Παιδείας στις 12:30 μμ (σταθμός ηλεκτρικού «Νερατζιώτισα», Μαρούσι). Για τη διευκόλυνση συμμετοχής των εκπαιδευτικών κηρύσσουμε: 3ωρη στάση εργασίας την Δευτέρα, 30/11/09 από 11 πμ - 2 μμ για την πρωινή βάρδια και 2 μμ - 5 μμ για την απογευματινή βάρδια.
  • Καλούμε τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ της χώρας, όπου το κρίνουν απαραίτητο, να κηρύξουν τρίωρη στάση και κατά τις ώρες 8 - 11 πμ, προκειμένου να οργανωθεί η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη συγκέντρωση.
  • Καλούμε τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ (εκτός Αττικής) να εξασφαλίσουν τη μεταφορά των συναδέλφων που επιθυμούν να συμμετάσχουν στη συγκέντρωση.
Διεκδικούμε:
  • Καμιά αλλαγή στο σύστημα διορισμών μέχρι να διοριστούν ως μόνιμοι όλοι όσοι βρίσκονται στους πίνακες.
  • Άμεση κατάργηση του θεσμού των ωρομισθίων.
  • Όχι στη στοχοποίηση των εκπαιδευτικών για τις πελατειακού τύπου πολιτικές που άσκησαν όλες οι κυβερνήσεις.
  • Όχι στην αξιολόγηση –χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και την αμφισβήτηση της μόνιμης εργασίας.
  • Να γίνουν αποδεκτές οι προτάσεις της ΟΛΜΕ για το εργασιακό καθεστώς και τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών.
  • Ουσιαστική στήριξη του εκπαιδευτικού και του έργου του (οικονομική, ασφαλιστική, εργασιακή, επιστημονική).

ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ ΟΛΜΕ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΠΡΟΚΗΡΥΞΗ 3ωρης ΣΤΑΣΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 30/11/09

Σχετικά με τις εξαγγελίες της Υπουργού Παιδείας για το σύστημα διορισμών στην εκπαίδευση, τις αλλαγές στο εργασιακό καθεστώς και τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών, το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ αποφάσισε την κήρυξη 3ωρης στάσης εργασίας την Δευτέρα 30/11/09 από 11 πμ - 2 μμ για την πρωινή βάρδια και 2 μμ - 5 μμ για την απογευματινή βάρδια, για την διευκόλυνση της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στη συγκέντρωση έξω από το Υπουργείο Παιδείας στις 12:30 μμ (σταθμός ηλεκτρικού Νερατζιώτισα, Μαρούσι).
Καλούμε Δ.Σ. των ΕΛΜΕ της χώρας, όπου το κρίνουν απαραίτητο, να κηρύξουν τρίωρη στάση και κατά τις ώρες 8 - 11 πμ, προκειμένου να οργανωθεί η συμμετοχή των εκπαιδευτικών στη συγκέντρωση.
Καλούμε τα Δ.Σ. των ΕΛΜΕ (εκτός Αττικής) να εξασφαλίσουν τη μεταφορά των συναδέλφων που επιθυμούν να συμμετάσχουν στη συγκέντρωση.

Διεκδικούμε:
  • Καμιά αλλαγή στο σύστημα διορισμών μέχρι να διοριστούν ως μόνιμοι όλοι όσοι βρίσκονται στους πίνακες.
  • Άμεση κατάργηση του θεσμού των ωρομισθίων.
  • Όχι στη στοχοποίηση των εκπαιδευτικών για τις πελατειακού τύπου πολιτικές που άσκησαν όλες οι κυβερνήσεις.
  • Όχι στην αξιολόγηση – χειραγώγηση των εκπαιδευτικών και την αμφισβήτηση της μόνιμης εργασίας.
  • Να γίνουν αποδεκτές οι προτάσεις της ΟΛΜΕ για το εργασιακό καθεστώς και τις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών.
  • Ουσιαστική στήριξη του εκπαιδευτικού και του έργου του (οικονομική, ασφαλιστική, εργασιακή, επιστημονική).

Επίσης το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ έχει αποφασίσει την πραγματοποίηση περιφερειακών συσκέψεων για την ενημέρωση των Δ.Σ. των ΕΛΜΕ, την εκτίμηση της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί και την καταγραφή σκέψεων και προτάσεων.

 
ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΙΣ 30 ΝΟΕΜΒΡΗ, 12:30 μμ

Τετάρτη, 18 Νοεμβρίου 2009

ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑΣ

Η ΕΛΜΕ Ρεθύμνου διοργανώνει

ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑΣ

από Δευτέρα 23 έως Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2009
Ώρες 8:30 π.μ. – 13:00 μ.μ., στο Γενικό Νοσοκομείο Ρεθύμνου

Στόχος είναι να ενισχυθεί η Τράπεζα Αίματος της ΕΛΜΕΡ ώστε να καλύπτει τις ανάγκες σε αίμα, όλων των συναδέλφων στο νομό Ρεθύμνου και των στενών συγγενών τους.

Οι εκπαιδευτικοί που αιμοδοτούν δικαιούνται ειδική άδεια απουσίας με πλήρεις αποδοχές δύο ημερών, σύμφωνα με την απόφαση του ΥΠΕΠΘ με Αρ. πρ. 74275/Δ2/10-7-2007.

Εκλογές για το νέο Δ.Σ. της ΕΛΜΕΡ

εκλογές για την ανάδειξη του νέου Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου θα διεξαχθούν την Πέμπτη, 26 Νοεμβρίου 2009 στο Εργατικό Κέντρο Ρεθύμνου.

Θα προηγηθεί η τακτική (εκλογοαπολογιστική) συνέλευση η οποία θα ξεκινήσει στις 10:00 π.μ.

Η παρουσία όλων μας είναι απαραίτητη.

Κυριακή, 15 Νοεμβρίου 2009

Ανακοίνωση της ΟΛΜΕ για τις εξαγγελίες της υπουργού Παιδείας στη συνέντευξη που παραχώρησε στις 12/11/09

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
για τις εξαγγελίες της Υπουργού Παιδείας κ. Άννας Διαμαντοπούλου στη συνέντευξη που παραχώρησε στις 12/11/09

  1. Είναι λυπηρό το γεγονός ότι η Υπουργός Παιδείας κάλεσε τα ΜΜΕ για τις πρώτες ανακοινώσεις της που αφορούν στον εκπαιδευτικό χωρίς να ανακοινώσει προηγουμένως τις προθέσεις της στην ΟΛΜΕ.
  2. Απουσιάζουν από τις ανακοινώσεις της μέτρα για τη βελτίωση της εκπαίδευσης, προτάσεις και λύσεις για τα φλέγοντα ζητήματα του δημόσιου σχολείου.
  3. Επιχειρείται να στοχοποιηθεί ο εκπαιδευτικός για όλα τα δεινά της εκπαίδευσης.
  4. Η εξαγγελία για ένα νέο σύστημα διορισμών αποκλειστικά στηριγμένο στον ΑΣΕΠ δημιουργεί μια μεγάλη αναστάτωση σε δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικούς, οι οποίοι για πολλά χρόνια μαζεύουν προϋπηρεσία, ώρα την ώρα, εργαζόμενοι σε όλη της Ελλάδα. Με αυτό τον τρόπο ανατρέπονται βίαια, για μια ακόμη φορά, οι υπάρχουσες διαδικασίες και αντιμετωπίζεται ο εκπαιδευτικός ως «αναλώσιμο προϊόν». Αποτελεί πράξη ανάλογη της κατάργησης της επετηρίδας που έγινε από τον κ. Αρσένη το 1997 και θα φέρει ανάλογες μεγάλες αντιδράσεις.
  5. Η μονιμοποίηση των αναπληρωτών – ωρομισθίων μέσα από τους πίνακες αποτελεί για την Ομοσπονδία αδιαπραγμάτευτο αίτημα.
  6. Διατηρείται ο απαράδεκτος θεσμός του ωρομισθίου. Απαιτούμε την άμεση και πλήρη κατάργησή του, όπως και κάθε άλλης μορφής ελαστική εργασία.
  7. Δεν είπε τίποτε η κ. Διαμαντοπούλου για τα αναγκαία μέτρα στήριξης του εκπαιδευτικού και του έργου του στην αρχική παιδαγωγική του κατάρτιση, στην καθιέρωση ετήσιας επιμόρφωσης, στην μισθολογική, επιστημονική και εργασιακή του αναβάθμιση.
  8. Όσον αφορά στο εργασιακό καθεστώς, στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών (μεταθέσεις, αποσπάσεις, τοποθετήσεις, μοριοδότηση, κ.λπ.) η ΟΛΜΕ έχει καταθέσει εδώ και χρόνια ένα πλαίσιο προτάσεων και απαιτούμε την υιοθέτησή του από το Υπουργείο Παιδείας.
  9. Σε κάθε περίπτωση δεν πρέπει να στοχοποιείται ο εκπαιδευτικός. Δεν είμαστε εμείς αυτοί που κάνουμε τις αποσπάσεις. Είναι οι εκάστοτε Υπουργοί Παιδείας που θεσμοθέτησαν και θέριεψαν το πελατειακό σύστημα αποσπάσεων. Ο νόμος 2986/2002 καθιέρωσε, παρά τις αντιδράσεις της ΟΛΜΕ, τη λήψη των μορίων περιοχών διορισμού ακόμα και όταν αποσπώνται οι εκπαιδευτικοί σε υπηρεσίες του Υπ. Παιδείας. Δεν μπορεί να χρεώνεται στους εκπαιδευτικούς μια πολιτική που ακολούθησαν όλες οι κυβερνήσεις.
  10. Δεν είμαστε εμείς υπεύθυνοι για τον μεγάλο αριθμό αποσπάσεων εκπαιδευτικών στις διοικητικές υπηρεσίες του Υπ. Παιδείας. Να σημειώσουμε ότι δεν έχουν γίνει διορισμοί διοικητικών από το 1992.
  11. Είμαστε αντίθετοι σε κάθε προσπάθεια αξιολόγησης – χειραγώγησης των εκπαιδευτικών και της αμφισβήτησης της μόνιμης εργασίας τους, που επιχειρείται με την εφαρμογή «εξετάσεων» στη διετία από το διορισμό τους.
  12. Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ θα καθορίσει τη στάση του στην επόμενη συνεδρίασή του την Τρίτη, 17/11 δίνοντας δυναμική απάντηση στις εξαγγελίες της Υπ. Παιδείας.

Διαβάστε ακόμα:

Ενημέρωση από τη συνάντηση της ΕΛΜΕΡ με το Δήμαρχο Ρεθύμνου

Την Πέμπτη 12/11 πραγματοποιήθηκε στο Στέκι των Καθηγητών, συζήτηση μεταξύ του Δ.Σ. της ΕΛΜΕΡ, του Δημάρχου Ρεθύμνου και του αρμόδιου αντιδημάρχου Μανώλη Αναγνωστάκι, με την παρουσία και τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και στελεχών της εκπαίδευσης.

Ζητούμενο για εμάς, σε ότι αφορά το Δήμο, είναι:

α) η εξασφάλιση οικοπέδων για την ανέγερση σχολικών μονάδων,

β) η συντήρηση των σχολικών κτιρίων, και συγκεκριμένα:
  1. η μετατροπή του χώρου που ενοικιάστηκε (πρώην σούπερ μάρκετ) σε αίθουσες κατάλληλες για διδασκαλία για τις ανάγκες του 3ου Λυκείου.
  2. τα έργα συντήρησης των σχολικών κτιρίων και ειδικότερα του ΕΠΑΛ.
Η δημοτική αρχή δεσμεύτηκε για τα εξής:
  1. Οικόπεδα για την ανέγερση σχολείων:
    Υπήρξε δέσμευση ότι μέχρι το τέλος του Ιανουαρίου θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για το οικόπεδο της ΧΕΝ και για το οικόπεδο ιδιοκτησίας Φραγάκη στην περιοχή του Κουμπέ, οπότε και τα δύο οικόπεδα θα αποτελούν δημοτική περιουσία.
    Κατά τη διάρκεια της συζήτησης εκφράστηκε η διαφωνία μας για τον αποχαρακτηρισμό του οικοπέδου Τσουρλάκη. Η δημοτική αρχή απάντησε ότι θα εξασφαλίσει άλλο οικόπεδο στην περιοχή της Καλλιθέας μέσα από το νέο γενικό πολεοδομικό σχεδιασμό. Αυτό όμως θα φανεί σε ορίζοντα πενταετίας το νωρίτερο…
    Δεν υπήρξε καμία δέσμευση για το άμεσο μέλλον σε ότι αφορά το κληροδότημα Αναστασάκη.

  2. Για το άμεσο πρόβλημα του 3ου Λυκείου, υπήρξε δέσμευση από την πλευρά του δήμου ότι θα αναλάβει το μεγαλύτερο μέρος των εξόδων για τη μετατροπή του σούπερ μάρκετ σε αίθουσες διδασκαλίας μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία ελέγχου του χώρου από τον ΟΣΚ.

  3. Σχετικά με τα προβλήματα στατικότητας, θεωρούμε προβληματικό το γεγονός ότι ενημερωθήκαμε για τα αποτελέσματα της έρευνας του Τεχνικού Επιμελητηρίου με μη επίσημους τρόπους. Αν και η έρευνα έγινε με οπτικό τρόπο και όχι με πιο εξειδικευμένες μεθόδους, αναδείχτηκαν αρκετά προβλήματα.
    Το παράδοξο που αναδείχτηκε στη συζήτηση είναι, ότι ενώ ο δήμος έχει πάρει τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας, τα έχει στείλει στον ΟΣΚ και έχει πάρει ένα κονδύλι γύρω στο 1 εκατομμύριο και 700 χιλιάδες ευρώ για τη συντήρηση αυτών των κτιρίων, το ΕΠΑΛ που έχει τα μεγαλύτερα προβλήματα με βάση την έρευνα, δεν έχει μπει στην χρηματοδότηση.
    Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Μ. Αναγνωστάκις δεσμεύτηκε πως θα γίνει και δεύτερος έλεγχος στο ΕΠΑΛ από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου, οπότε και το Δημοτικό Συμβούλιο θα λάβει τις ανάλογες αποφάσεις.
Από την πλευρά μας θα παρακολουθούμε το θέμα ενεργητικά, ώστε οι δεσμεύσεις αυτές, για τα άμεσα τουλάχιστον ζητήματα, να γίνουν πράξη στο χρονικό ορίζοντα που τέθηκε. Ταυτόχρονα θα επιδιώξουμε να γίνουν σύντομα αντίστοιχες συναντήσεις, πάντα με δημόσιο χαρακτήρα, και με τους υπόλοιπους αρμόδιους φορείς.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου

ΜΗΝΥΜΑ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΕΤΕΙΟ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ

Αγαπητοί μας μαθητές και μαθήτριες
Συμπληρώνονται φέτος τριάντα έξι χρόνια από την ηρωική εξέγερση στο Πολυτεχνείο, τον Νοέμβρη του 1973, ενάντια στην αμερικανοκίνητη χούντα των συνταγματαρχών. Υπήρξε το αποκορύφωμα των κινητοποιήσεων φοιτητών, νεολαίας, αγροτών και άλλων εργαζομένων κατά της φασιστικής χούντας, με προάγγελο την κατάληψη της Νομικής Σχολής στην Αθήνα το Φλεβάρη του 1973. Υπήρξε το αποκορύφωμα του αντιδικτατορικού αγώνα που είχε προηγηθεί και εξελισσόταν, με τεράστιο ανθρώπινο κόστος και θυσίες για όσους αγωνιστές έπεσαν στα χέρια της δικτατορίας.

Απευθυνόμενοι σε εσάς, θα θέλαμε να κάνουμε αυτό που πιστεύουμε ότι πρέπει να κάνει ο δάσκαλος απέναντι στο μαθητή: όχι να εκφωνήσει άλλον έναν επικήδειο λόγο για τους ήρωες εκείνης της εποχής αλλά να τον παρακινήσει να ερευνήσει τα γεγονότα του τότε, να προβληματιστεί πάνω σε αυτά και να τα συνδέσει με το σήμερα.

Σας καλούμε να ερευνήσετε. Να ρωτήσετε τους μεγαλύτερους, τους γονείς σας, εμάς τους καθηγητές σας, να ψάξετε εφημερίδες, βιβλία και internet και να διαμορφώσετε τη δική σας εικόνα και άποψη για το Νοέμβρη του ’73. Να αναρωτηθείτε γύρω από τους λόγους που οδήγησαν στην εξέγερση. Ποιοι την ήθελαν και ποιοι όχι; Τι ήταν αυτό που έκανε κάποιους ανθρώπους να παλέψουν μέχρι το θάνατο; Γιατί μερικοί που ήταν τότε αντίθετοι στην κατάληψη εμφανίστηκαν αργότερα σαν πρωτεργάτες της; Και το σημαντικότερο: Τι το θετικό έχει αφήσει αυτός ο αγώνας μέχρι σήμερα;

Η αναζήτηση στην οποία σας καλούμε θέλει κόπο, χρόνο και σκέψη αλλά είναι ενδιαφέρουσα και πάνω από όλα, πιστεύουμε, χρήσιμη. Θα σας αποκαλύψει ότι τα αιτήματα των τότε αγωνιστών ήταν πολύ κοντινά με αυτά των σημερινών κινημάτων των μαθητών, φοιτητών, δασκάλων και καθηγητών και γενικότερα εργαζομένων: ελευθερία στη μόρφωση, δικαίωμα στη δουλειά, δυνατότητα να ονειρευτούμε έναν νέο κόσμο και να τον φτιάξουμε όπως θέλουμε. Πιστεύουμε ότι θα δείξει ακόμα πως η κοινωνία δεν προχωρά μπροστά από μόνη της ή χάρη σε κάποιους λίγους «φωτισμένους» ή «χαρισματικούς», παρά μόνο χάρη στο συλλογικό αγώνα των απλών, καθημερινών ανθρώπων.

Αν ακολουθήσετε τη διαδρομή που σας προτείνουμε, πιστεύουμε ότι θα νιώσετε πραγματικά το πόσο κοντά είναι το σήμερα με το τότε, το πόσα πράγματα γύρω μας θα ήταν πολύ χειρότερα αν δεν είχε υπάρξει η εξέγερση του Νοέμβρη και το πόσο αναγκαίος είναι σήμερα ο συλλογικός αγώνας για όσους ζητούν έναν καλύτερο κόσμο. Τότε θα έχετε δώσει στη γιορτή του Πολυτεχνείου το πραγματικό της πνεύμα και νόημα και θα είναι πια κάτι πολύ παραπάνω από ένα μνημόσυνο για κάποιους ήρωες που θυσιάστηκαν κάποτε, σε ένα μακρινό και θολό παρελθόν.

ΝΟΕΜΒΡΗΣ 2009

Από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου

Πέμπτη, 12 Νοεμβρίου 2009

Αντιρατσιστικό διήμερο στο Ρέθυμνο

Σπίτι του Πολιτισμού, 14 & 15 Νοέμβρη, στις 7 το απόγευμα.

Το σαββατοκύριακο που έρχεται, πραγματοποιείται ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ ΔΙΗΜΕΡΟ στην πόλη του Ρεθύμνου ανοίγοντας έτσι το διάλογο με τους μετανάστες και τους Ρεθυμνιώτες/-τισσες για ζητήματα που αφορούν τον ρατσισμό.

Πρόγραμμα εκδηλώσεων

ΣΑΒΒΑΤΟ 14 Νοέμβρη
  • συζήτηση για το ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΙΑΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΚΑΙ ΤΗ ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ.
  • προβολή της ταινίας του Σωτήρη Γκορίτσα, "Απ'το Χιόνι".

ΚΥΡΙΑΚΗ 15 Νοέμβρη
  • συζήτηση για το ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ.
    Θα μιλήσουν δικηγόροι απο την Oμάδα Νομικής Bοήθειας καθώς και εκπρόσωποι απο το Φορουμ Μεταναστών Κρήτης.
  • προβολή της ταινίας του Τόμι Λι Τζόουνς, "οι Τρεις Ταφές του Μελκιάδες Εστράντα".

Διοργάνωση: ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

Κυριακή, 8 Νοεμβρίου 2009

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΤΙΡΙΑΚΟ

Συνάδελφοι,
Σας ενημερώνουμε ότι την Πέμπτη 12 Νοέμβρη στις 8:30 μμ. θα πραγματοποιηθεί συνάντηση του Δ.Σ. της ΕΛΜΕΡ με τον δήμαρχο Ρεθύμνου κ. Μαρινάκη και τον αντιδήμαρχο για θέματα παιδείας κ. Αναγνωστάκη. Σκοπός της συνάντησης είναι η ενημέρωση του σωματείου μας για τις ενέργειες που γίνονται από την πλευρά του δήμου σχετικά με το γνωστό πρόβλημα και η προβολή των αιτημάτων μας.

Η συνάντηση θα γίνει στο Στέκι Καθηγητών και θα είναι ανοιχτή σε όλους τους συναδέλφους που επιθυμούν να συμμετέχουν. Θεωρούμε ότι η δική σας μαζική παρουσία είναι σημαντική για την πιο αποτελεσματική προώθηση των αιτημάτων μας.

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕΡ